Pranie dywanów, czyszczenie wykładzin, mycie okien, sprzątanie
Ju¿ w sobotê 27 wrze¶nia katowicki INQbator odwiedzi jeden z ojców chrzestnych undergroundowej muzyki tanecznej. Znamy go jako za³o¿yciela legendarnej wytwórni Nice "n" Ripe z pocz±tku lat 90’, której wydawnictwa zapocz±tkowa³y nurt UK GARAGE. Oprócz tego w kolejnych latach zosta³ on wspó³za³o¿ycielem dwóch wytwórni: Swing City oraz Freeze Dried. Jego dzia³alno¶æ muzyczna ma charakter globalny i obraca siê wokó³ House, UK Garage, Deep House, Soulful. Grant jest znany nie tylko ze swoich autorskich produkcji, ale tak¿e z wielu remiksów. Na ca³ym ¶wiecie wydaj± go czo³owe labele, wystarczy wymieniæ tu: Kickin Records, Virgin Records, Hed Kandi, Positiva, Sony (i wiele innych). To twórca jednej z najlepszych audycji – show radiowych „HOUSECALL”, która jest nadawana od 2009 roku, przedstawiaj±c co dwa tygodnie nowo¶ci producentów z ca³ego ¶wiata. Nelson zawsze zaprasza czo³ówkê twórców undergroundowej muzyki tanecznej, daj±c im okazjê do zaprezentowania nowych produkcji oraz ciekawych nowo¶ci w krótkim mixie. Do tej pory byli to min.: ATFC, Miguel Migs, Christian Alvarez, CJ Macintosh, DeepCitySoul, DJ Meme, Eric Kupper, Groove Assassin, Jamie Lewis, Jask, Joey Negro Jazztronik, Kiko Navarro, Lovebirds, MK, Ralf Gum, Richard Earnshaw, Scott Wozniak, Soulmagic, Soul Purpose, Steve "Silk" Hurley i Yass. Grant Nelson aka Wishdokta, Bump & Flex, N'n'G, to ceniony, najwy¿szej klasy producent, dj i remixer z absolutnej czo³ówki ¶wiatowej. Mo¿na powiedzieæ, ¿e ka¿dy, szanuj±cy siê dj lub producent muzyki house i jej odmian, ma w swojej kolekcji choæ jeden track spod rêki „Mr G”. Tak wa¿nej i na pewno dobrej muzycznie imprezy, do tego w tak klimatycznym miejscu jakim jest INQ, po prostu nie mo¿na przegapiæ ! ! Ilo¶æ miejsc jest ograniczona, dlatego ju¿ teraz zachêcamy Was do zagwarantowania sobie obecno¶ci na tym wydarzeniu poprzez wykupienie biletów w przedsprzeda¿y. -------------------------------- MAIN DANCEFLOOR: GRANT NELSON [NICE ‚N‘ RIPE/ FREEZE DRIED/ SWING CITY/ UK] Katarzyna Malenda [Vocal Live] 2Loop [Ubf/Hf] Otik Von Hell [Pekelnej Bar/ Prague/ CZ] Endr:u [Hf/Bo’a] drGroove [Ubf] K.Andy [Ubf/ Extomusic] Aer [Ubf] Sergiusz [Ubf] Sliva [Hf] -------------------------------- 2nd DANCEFLOOR: Ditter [Inq] Set[Inq] El Mario [Inq] Notabene [Inq] -------------------------------- 27 wrzesnia 2014 INQbator klub Katowice ul. Dworcowa 2 -------------------------------- Start: 21:00 Stop: 06:00 -------------------------------- Bilety: Przedsprzeda¿ 20z³ W dniu imprezy 25z³ -------------------------------- Zakup biletów w przedsprzeda¿y mo¿liwy bezpo¶rednio w klubie Inqubator Poprzez email: www.biletyubf.pl i u partnera eventu: salon tatua¿u Chyba ty Tatoo Katowice -------------------------------- Sponsorzy: Jack Daniel’s Chyba Ty Tattoo UCS Direct -------------------------------- Patronat: Muno.pl Houseradio.pl ExtoMusic Hypnotizing Freaks Cep Bibainfo.pl Printi Poland -------------------------------- Organizator: UnitedBadFlow & friends Inqbator Klub -------------------------------- GRANT NELSON Biografia Nelson zosta³ okrzykniety "ojcem chrzestnym" UK Garage dziêki niezliczonym hitom klubowym, które zosta³y wydane we wczesnych latach 90-tych przez wspó³nale¿±c± do niego wytworni± Nice'n'Ripe. Miêdzy innymi dziêki jego wk³adowi muzycznemu powsta³a wtedy "Scena Niedzielna", która potem przerodzi³a sie w UK Garage. W latach 1990-93 by³ zwi±zany z legendarn± wytwórni± "Kickin Records" gdzie pod pseudonimem "Wishdokta" wyprodukowa³ utwory hardcore/drum'n'bass. W 1997 jako Bump'n'Flex zacz±³ produkowaæ UK 2 Step. Jest odpowiedzialny za jedne z najwiekszych hitów, miedzy innymi "Funk Oh Ah Roll" Jamesa Browna. Od wczesnych momentów z Nice'n'Ripe Grant zawsze by³ sfiksowany na House i tak te¿ pozosta³o do dzi¶. Poprzez swoj± ¶wietn± wytwornie "Swing City" ci±gle dostarcza muzykê House z najwy¿szej pó³ki. Grant urodzi³ siê w 1971 roku na przedmie¶ciach Londynu. Od najmlodszych lat wykazywal du¿e zainteresowanie muzyk±, ale nie z ni± wi±za³ swoj± przysz³o¶æ. Bêd±c klasowym b³aznem, zawsze gotowym roz¶mieszaæ swoich szkolnych kolegów jak rownie¿ mi³o¶nikiem kina, postanowi³ zostaæ aktorem. Do dzi¶ upiera sie, ¿e gdyby rzeczy potoczyly siê tak, a nie inaczej prawdopodobnie zosta³by absolwentem Akademii Teatralnej, i kto wie mo¿e dzi¶ ogl±daliby¶my go na srebrnym ekranie? No wiêc kiedy z³apa³ muzycznego bakcyla? Oto¿ maj±c 9 lat pierwszy raz zaczal paraæ sie in¿ynieri± akustyczn±. No dobra, bez przesady, raczej demontowa³ stereo rodziców a rezultaty nagrywa³ na starym magnetofonie dziadka. Twierdzi ¿e mixowal zanim wynale¼li ten termin. "Bywa³o, ¿e wybiera³em momenty z Queen "Another bites the dust" dok³ada³em do tego bity z jakiego¶ szemranego hawajskiego long playa a do tego jeszcze raczej nêdznie skreczowalem hity ze ¶cie¿ki d¼wiêkowej Gwiezdnych Wojen. Rezultaty prawie zawsze by³y mizerne, ale fakt ¿e poprzez nak³adanie na siebie ró¿nych warstw muzycznych mo¼na by³o stworzyæ co¶ innego pchn±³ mnie w zawi³e ¶cie¿ki produkcji muzycznej." Kolejnym krokiem by³a muzyczna edukacja... No nie, nie w jego przypadku. Dzieki klawiszom, które dosta³ na 13-te urodziny rozpocza³ naukê gry na instrumencie. Po paru miesi±cach za³o¿y³ szkolna kapelê, której szczytem by³o zagranie paru coverów na szkolnym apelu. By³ to jednak pierwszy przedsmak wystepów przed publicznoscia i to mu sie spodoba³o. Remixy w wieku 13lat? Pierwszy remix, który powsta³ w jego sypialni do utworu Chaka Khan "I Feel for You" tak bardzo spodoba³ sie przyjacio³om, ¿e postanowi³ zrobiæ ich wiecej, du¿o wiêcej. By³ tak dumny ze swoich rekonstrukcji u¿ywaj±c magnetofonu i klawiszy, ¿e postanowi³ wys³aæ remix The Jets "Crush on you" do ich wytworni. Nie otrzyma³ odpowiedzi, ale jak na ironie w pó¼niejszych latach wyda³ wiele remixów dla MCA. Nielegalne imprezy i djka... Dziêki niez³ej kolekcji p³yt oraz s³ownej perswazji uda³o mu sie wkrêciæ za djke. Zacz±³ grywaæ na urodzinach i imprezach okoliczno¶æiowych, wkrótce jednak muzyczne wymagania imprezowiczow sta³y sie dla niego ¼ród³em frustracji . "Pro¶ili ¿ebym puszcza³ ró¿ne beznadziejne kawa³ki i choæ przyznaje, ¿e w swoich m³odzieñczych latach zdarzy³o siê kupiæ kilka takich p³yt, to jednak w wieku 16 lat posiada³em juz zabójcz± kolekcjê disco z lat 70tych, soul z 80tych oraz wczesny house...Proszono mnie bym puszcza³ Cliffa Richardsa...to siê musia³o ¼le skonczyæ...moje uszy tego nie wytrzymywa³y." Wkrótce Grant wraz ze swoim koleg± zacz±³ organizowac ma³e imprezy, które szybko przeistoczyly sie w mini nielegalne ravy, a co za tym idzie, zaczely sie k³opoty. "Z³apano nas w zasadze tylko raz, policja skonfiskowa³a parê wzmacniaczy, gramofony i stroboskopy. Dostali¶my ma³± karê ,ale nie to by³o najgorsze. Prawdziwe problemy zaczê³y siê, kiedy próbowali¶my zorganizowaæ co¶ legalnie np w sali parafialnej, a po imprezie miejsce nadawa³o siê ju¿ tylko do rozbiórki, a my zostawali¶my z ogromnym rachunkiem...Niektórzy maj± ma³o szacunku dla ambony-to mogê potwierdzic." Po tym jak jedna z gazet opisa³a zaj¶cie z policj± jako "Ogromne zak³ócenie dzwiêku", Grant uzy³ tego okre¶lenia jako tytu³u do jednego ze swoich kawa³ków dla wytwórni "Kicking Records". Ta¶ma demo i kontrakt p³ytowy.... W 1990 Grant wróci³ z Jersey CI. ¦wie¿o po powrocie, natchniony przez rezydenturê w czo³owym klubie na wyspie Nelson zacz±³ mieæ problemy z odnalezieniem siê w pracy i ¿yciu codziennym. "Próbowa³em wszystkiego-od pracy w KFC do prowadzenia gry Bingo". Podczas nielegalnego pobytu w akademiku jego dziewczyny ("Dziekan my¶la³ ¿e jestem studentem") zacza³ pracowaæ nad demo, które pózniej przynios³o mu jego pierwszy kontrakt p³ytowy. "Spêdza³em du¿o czasu w sali medialnej bawi±c siê pianinem podczas gdy reszta wymigiwaczy ogl±da³a "Oprah show". Szybko zorientowa³em siê, ¿e reszta studentów prawdopodobnie by³a na haju i nikt nie zauwa¿a³ mojej obecno¶ci. Pomy¶la³em, co mi do cholery szkodzi i przynios³em swój 4-¶cie¿kowy rejestrator, syntezator Korga, wart 50 funtów sampler oraz nêdzny zestaw perkusyjny, zakladaj±c moje pierwsze ma³e studio...Pomiedzy ci±g³ym chowaniem siê pod ³ó¼kiem mojej dziewczyny poczas inspekcji pokojów, a prac± w Rymansie udalo mi sie nagraæ ca³y album". Album tak dobry, ¿e jego ówczesna dziewczyna Kate przekona³a go do wys³ania go do wytwórni. Grant niechêtnie wys³al je do "Kicking records". Po paru dniach zadzwoni³ telefon i po spotkaniu Grant podpisa³ swój pierwszy kontrakt. Narodzil sie Wishdokta... Jako Wishdokta Grant wskoczy³ za djke. Z twarz± pomalowan± w trójwymiarowe bloki zdumiewa³ tlumy w ca³ej Europie dziêki swojej hybrydowej dawce muzycznej l±cz±cej rock, hardcore, ragga i breakbeat. "W tamtych czasach opowiada³em prasie, ¿e przed koncertami sk³adam ofiary z kóz i ró¿ne tego typy dziwad³a". Jego pierwszy singiel "Evil surrounds us" dosta³ sie na 75 pozycje listy UK, a w jednej z jego pierwszych recenzji pad³o pytanie: Czy Wishdokta jest Ozzym Osbournem myzyki house? Nie¼le jak na artyste bawi±cego siê hardcorem i nonsensami czci diab³a. Jako Wishdokta wystêpowa³ na fetiwalach, imprezach i clubach w Anglii i Niemczech buduj±c swoj± bazê fanów. Pewien zwariowany Amerykanin, po jednej z imprez zadzwoni³ do wytwórni twierdz±c, ¿e "dok³adnie wie co mówi³ do niego Wishdokta", a kiedy odmówiono mu mo¿liwo¶ci osobistej rozmowy z Doc, zaczal gro¼iæ rozmówcom ¶mierci±. Zwariowane czasy. Od Hardcore'u do House... Rosn±ce niezadowolenie ograniczeniami sceny hardcore spowodowa³o,ze Grant rozpocz±³ wspo³pracê z czo³owym Dj'em happy hardcore-Dj'em Vibes. "Wiem, ¿e mog³o wydawaæ siê, i¿ spad³em z deszczu pod rynne, ale tak nie by³o. Spotykali¶my siê pare razy w miesi±cu i nagrywali¶my kilka kawa³ków w moim domowym studio, t³oczylismy to na vinyl pod naszym wspólnym labelem "Asylum", a Vibes sprzedawa³ je potem w sklepach muzycznych. Przez resztê czasu eksperymentowa³em z ró¿nymi stylami od R'n'B do Pop. Mia³em mo¿liwo¶æ spróbowania paru rzeczy bêdac niezale¿nym finansowo." Jako zespó³ odnosili sukcesy, a jeden z singli zaowocowa³ poznaniem cz³owieka, który wkrótce sta³ siê jego partnerem w wytworni Nice'n'Ripe. Nice'n'Ripe... w 1993 roku Grant pozna³ Goerga Powera, za³o¿yciela i dj'a stacji radiowej Kiss FM.Po ustaleniu w któr± stronê Grant chcia³by pod±¿aæ muzycznie zdecydowali sie na wspólpracê, która zaowocowa³a powstaniem "Nice'n'Ripe Records". George by³ podpor± finansow± wytwórni, Grant zajmowal sie muzyk±. Rezultaty nagrañ dla wytworni zosta³y pó¼niej okrzykniête narodzinami Uk Garage. "Wielu ludzi przyjmuje, ¿e ¶wietnie siê bawi³em podczas wczesnych dni Nice'n'Ripe Records, ¿e rozkoszowalem siê s³aw± i wszystko to motywowa³o mnie do pracy w studio...Prawda jest jednak taka, ¿e ¿y³em w b³ogiej nie¶wiadomo¶ci oddzia³ywania jakie mia³a moja muzyka. By³em zamkniêty w studio od ¶witu do nocy i tylko czasem zdarza³o mi siê us³yszeæ moj± muzykê gran± w pirackich stacjach radiowych. Kiedy wiec wreszcie sobie to uswiadomil? "To musialo byæ gdzie¶ oko³o 1995 roku kiedy zda³em sobiê sprawê jak bardzo popularna sta³a sie moja muzyka...to byl wielki szok, wiedzia³em ze graja j± dj'e z pirackich rozg³o¶ni, ale nie wiedzia³em ¿e na tak± skale. Odbiera³em telefony od producentow ze Stanów z zaproszeniami do wspó³pracy, porównywali moj± muzykê do oryginalnego brzmienia Amerykanskiego Graage - by³o to wielkim komplementem." Z przyczyn, o których nie mo¿emy tu pisaæ wytórnia rozpad³a sie w 1996 roku, ale Grant ju¿ wtedy mia³ inny plan. Swing City Records. Jeszcze w czasie dzia³alno¶ci Nice'n'Ripe Records Grant omawia³ ze swoj± d³ugoletni± partnerk± Kate pomys³y na za³o¿enie nowej wytwórni. Latem 1995 roku narodzi³o siê Swing City Records. Wkrótce wytwórnia zyska³a wielu zwolenników, staj±c siê jedn± z najbardziej renomowanych, niezale¿nych wytwórni muzyki House i Garage. Grant zajmujê siê przede wszystkim prac± w studio, zostawiaj±c prowadzenie wytwórni swojej partnerce Kate Ross: "Nie mia³bym zielonego pojêcia jak prowadziæ wytwórnie, znam siê na muzyce i to robiê najlepiej, gdyby przysz³o mi zajmowaæ siê prowadzeniem wytwórni prawdopodobnie skonczy³oby siê to sprzedawaniem kaset z muzyk± pod stacj± metra Oxford Circus". Remix Granta do utworu Negrocan "Cada vez" wydany w 1999 roku sta³ sie hitem, który go¶ci³ na czo³ówkach list przebojów na ca³ym ¶wiecie i do dzi¶ ¶przedal siê w prawie dwumilionowym nak³adzie. Do dzi¶ Swing City ma w swoich szeregach ¶wiatowych artystów nieustannie dostarczaj±c muzykê house o wysublimowanej jako¶ci. Remixy... Grant remixowa³ i reprodukowa³ utwory szerokiego grona artystow takich jak: James Brown, Kelis, Jodeci, Frankie Knuckles, Artful Dodger, Mis-Teeq, Liberty X, Aaliyah, The Brand New Heavies, Guy, Another Level, Juliet Roberts, Rosie Gaines, Gabrielle, Hinda Hicks, Thelma Houston, Beverley Knight & Faithless. Czasem robi sobie przerwê w remixowaniu innych artystów by koncentrowaæ siê na w³asnych produkcjach, ale robi to niechêtnie. Niechêæ ta wynika z prawdziwej satysfakcji, jak± daje mu "manipulowanie" prac± innych artystów. Lista jego remixów wyja¶nia dlaczego wci±¿ jest popyt na jego talent. Eksplozja sceny UK Garage... W 1997 roku narodzi³ siê nowy dzwiêk na clubowej scenie Londynu. 2 Step by³ mixem piosenek US Garage, break beatowych bêbnów i skocznej linii brytyjskiego basu. Bump $ Flex to projekt, który umo¿liwi³ Grantowi wydawanie ciê¿szych numerow Garage, które nie by³yby mylone z jego bardziej melodyjnym stylem. Od pierwszego remixu Indo "R U Sleeping" Bump & Flex sta³ siê renomowan± gwiazd± sceny UK. Do dzi¶ pozostaje najbardziej p³odnym artyst± tego nurtu muzycznego. Grant wspó³pracowa³ równie¿ z Norrisem "da boss" Windrossem tworzac grupe N'n'G. Ich pierwszy singiel "Right before my eyes" zadebiutowa³ na 12 miejscu listy przebojow UK w marcu 2000 roku. Poza wk³adem w scene UK Garage, Grant kontynuowa³ produkcjê muzyki house, co zaowocowa³o podpisaniem kontraktu z Virgin Music na wydanie utworu "Step 2 Me", do którego talentu uzyczy³a amerykanska wokalistka Julie McClain. Po wydaniu niezliczonych remixów, które sta³y siê klasykami UK Garage, Bump & Flex podpisa³ wa¿ny kontrakt na wydanie jednego z jego utworów dla Warner Brothers UK. Znalaz³ siê te¿ czas na produkcje i remix utworu grupy Mis-Teeq "Be with me", który zadebiutowa³ na 4 miejscu listy przebojów. W roku 2004 terminarz wystepów Granta obejmowa³ ca³y ¶wiat, a on sam zostal nominowany do nagrody najlepszego Dja House na gali Urban Music Awards. Najnowsze Projekty: Remix Granta utworu Solu Music & Kimblee "Fade" wynios³ go do g³ównego nurtu muzycznego i zakonczy³ siê komercyjnym hitem dla wytworni Hed Kandi. Niektóre z niedawnych hitów clubowych to jego wlasna produkcja "Spellbound", jak rowniez remixy dla artystow takich jak: Chocolate Puma, Towa Tei, M-Gee feat Mica Paris, Chanel, Jamiroquai, Simply Red & Alexander O'Neal. Grant wyda³ równie¿ dwie biblioteki sampli i dzwieków skierowanych do producentów muzyki House, które sa dostepnê wy³±cznie na: www.traxsource.com Kraje i miejsca w których wystepowal Grant Nelson: Anglia,Szkocja, Irlandia, Walia, USA, Spain, Ibiza, Majorka, Szwecja, Wlochy, Niemcy, Rosja, Finlandia, Estonia, Singapur, Tajlandia, Australia, Poludniowa Afryka, Jersey, Gurney, LOtwa, Indonezja, Hong Kong, Japonia, Cypr , Filipiny, Brazylia, Poludniowa Korea, Portugalia, Cypr. Linki: Web - http://www.grantnelson.co.uk/ Youtube (Popular Grant Nelson Tracks) https://www.youtube.com/playlist?list=PLVPwTk6s7IFyEDWUbT4LtvovdMPuOSvQG Sound Cloud https://soundcloud.com/grantnelson Mixcloud http://www.mixcloud.com/grantnelson Discogs http://www.discogs.com/artist/3561-Grant-Nelson https://www.facebook.com/grantnelsonmusic Beatport http://www.beatport.com/artist/grant-nelson/5678 Traxsource http://www.traxsource.com/artist/492/grant-nelson Housecall Fm http://www.housecallfm.com/ RA http://www.residentadvisor.net/dj/grantnelson |