Pranie dywanów, czyszczenie wykładzin, mycie okien, sprzątanie
Muzyka: deep/tech house/minimal/techno Dj's: Yapacc (Perlon/Brise/Escapism/Berlin)-LIVE! Kozber (Release Sustain/Brickbeat/Archipel/UK) Sibi (TSYK'a/inq.pl) Dexter (Gardenbeat/TSYK'a) Kayenne (TSYK'a/inq.pl) _____ Bio: Uwe Giegler - Yapacc >>> Niemiecki producent, muzyk± zajmuj±cy siê "od zawsze". Wraz z JDB tworz± jeden z najs³ynniejszych duetów na niezale¿nej scenie technicznej - ciesz±cy siê zas³u¿on± s³aw± Narcotic Syntax. Solowe dokonania to bardziej parkietowo zorientowane produkcje; wydaje w wiêkszo¶ci najbardziej uznanych wytwórni niemieckich, remiksuje i jest remiksowany przez najwiêkszych - jak R. Villalobos, Alex Smoke czy Good Groove. yapacc - "W wieku 14 lat kupi³em swój pierwszy syntezator: Korg MS-20. Nikt w szkole nie mia³ tego typu sprzêtu, nikt nie by³ zainteresowany w jakikolwiek sposób muzyk± elektroniczn±. Zamkn±³em siê w pokoju, by sk³±daæ pierwsze kawa³ki na Revox'ie A77, u¿ywaj±c Korga, klawiszy Rolanda i automatu perkusyjnego Rattlesnake - ¶cie¿kê po ¶cie¿ce, w mono - to by³ fantastyczny okres pracy solo. Mia³em ju¿ za sob± 7 lat gry na pianinie, ju¿ od tamtego czasu poci±ga³ mnie minimalizm; potrafi³em graæ te same frazy godzinami bez przerwy. Pó¼niej, tak¿e ze wzglêdów towarzyskich, przewija³em siê przez wiele ró¿nych zespo³ów; prócz gry na pianinie, nauczy³em siê graæ na gitarze, basie i perkusji. Potem przysz³y sesje nagraniowe z naprawdê dziwnymi zespo³ami trashowymi. Gdy pojawi³ siê acid house, stweirdzi³em, ¿e to jest do niczego - bo go¶æ, który w tamtym czasie organizowa³ takie imprezy, odbi³ mi dziewczynê. Nadal jednak wola³em przetwarzaæ w g³owie ¿ywe nuty." Pierwszy flirt yapacca z techno to 1995 rok; kontakt z bogactwem wszech¶wiata elektronicznego lat 70tych i 80tych, a tak¿e pierwszych kawa³ków techno Svena Vaetha, Joeya Beltrama czy Air Liquide, któr od razu przyku³y jego uwagê. By³ wspó³za³o¿ycielem (wraz z Holgerem Schmidtem) Elektrasmus, zorganizowali "Weisskirchener Electronic Festival". Po intensywnych pracach w studiu i na ¿ywo, w 1997 roku podpisali kontrakt z Maelstrom Records. W tym samym roku Elektrasmus by³ jednym z pierwszych live-actów techno, które uczestniczy³o w pionierskim na tamte czasy projekcie strumieniowego przesy³u danych na ¿ywo przez internet (w ramach "Dokumenta X'). Poza tym zagrali w wielu miejscach Niemiec i Holandii. Wydawnictwo na Poets Club Recording ("Inside 02" razem z Brianem Eno, Peterem Schwalmem, Funkstoerung, Shantelem i innymi)w 1998, nastêpnie kontrakt Pinku Records. Kolejnym etapem by³o za³o¿enie net art labelu KUGKmusique w 1999 roku, gdzie wyda³ ¶cie¿ki muzyczne do klasycznych niemych filmów okresu ekspresjonizmu razem z formacj± Taureau, wspólnie by³y to 3 albumy. Dwa lat pó¼niej rozsta³ siê z labelem. W 2001 roku powo³uje do ¿ycia kolejny projekt - Voiceheads - razem z Jurgenem Klumpe - duet splataj±cy gitarowe tekstury i drony z przepuszczonym przez wokoder g³osem, ³acz±cy w jedno downbeat i hippisowsko zorientowan± psychodeliê, ca³o¶æ o niezwyk³ym poziomie intensywno¶ci. Nied³ugo po powstaniu, stali siê nieod³±cznym elementem festiwali "Battery Park" i "Elektro Bunker" w Kolonii. Platforma internetowa Tripbeat wystartowa³a w 2001 roku. W jej ramach rozliczne live-acty, dje i vje promowali liczne wydarzenia, festiwale i imprezy. Ekipa Tripbeat, w tym yapacc, prezentowa³a siêw Berlinie, Kolonii, Frankfurcie i Karsruhe. W tym czasie yapacc pozna³ Dr. Walkera z Air Liquide, z którym przyja¼ni siê i produkuje a¿ do dzi¶. Jako Helden der Revolution wystêpuj± na ¿ywo wyzwalaj±c za ka¿dym razem maksimum energii. Kolejne kolaboracje to wydawnictwa na DJungle Fever. Czê¶æ jeszcze ¶wie¿ych, prawie skoñczonych kawa³ków, nagranych w koloñskim studio Dr. Walkera, wkrótce ujrzy ¶wiat³o dzienne. Pocz±wszy od 2003 roku yapacc zintensyfikowa³ swoj± dzia³alno¶æ producenck±. Poza byciem cz³onkiem Narcotic Syntax, koordynowanego przez Jamesa Deana Browna proejktu wydaj±cego dla znamienitego Perlona, wspó³tworzy Studiogemeinschaft wraz z inspiruj±cym Djem Franklinem de Cost±, z charakterystycznym synkopowanym tech-stylem. Ich pierwszy singiel dla Trapeza poprzedzi nastêpny, równie gor±cy, który uka¿e siê w najbli¿szym czasie. Ich elektryzuj±cy wystêp w ramach Trapez Party w Sensor Club, odbywaj±cy siê przy okazji festiwalu "c/o pop" by³ jednym z najlepiej przyjêtych podczas ca³ego festiwalu, a kombinacja e-padów obs³ugianych przez Franklina i perkusyjne pochody wychodz±ce spod rêki yapacca zrobi³y niesamowite wra¿enie, ukazuj±c perfekcyjne po³±czenie sprzêtu analogowego z cyfrowym. W tym samym roku wystartowa³a kolejna instytucja festiwalowa Mainstromkultu- w za³o¿eniu zbli¿ona do Tripbeat i skupiaj±ca te¿ jego cz³onków. Podczas corocznych "Museum Riverbank Celebration" we Frankfurcie, gdzie podczas trzech kolejnych edycji zaprezentowa³o siê ponad 50 live-actów, djów i vjów. Platform± wspó³pracy yapacca z djami jest The Green Empire. Przyjacielksie stosunki miêdzy yapacc'iem i jednym z najwiêkszych niemieckich dystrybutorów - Good Groove - odbija siê w obecno¶ci jego produkcji na multiColor Recordings i Tresorze. yapacc ca³y czas kontunuuje równie¿ pracê nad swoim funkowo houseowym porjektem, we wspó³pracy ze szwajcarskim poetk± i wokalistk± Betti Synclar -masywne i mocno melodyjne rytmiczne wytwory przedstawiaj±ce najbardziej rozrywkow± jego twarz. Do tej pory wyda³ 2 EPki dla Neutona. Na koñcu trzeba wspomnieæ o jego pracy jako projektanta i testera dla Manfreda Frickego (MFB), który produkuje niewielkie syntezatory, maszyny perkusyjne i inne drobne urz±dzenia przydatne w pracy audio. yapacc o swojej muzyce: "Musi mieæ wyra¼ny, odczuwalny rytm, zachêcaæ kusiæ do ¿ycia, do mi³o¶ci - tak jakby ¿ycie by³o niekoñcz±c± siê rzek±, wiecznym bólem. Moja muzyka ma temu ul¿yæ. To jak wykwintny wielodaniowy obiad. Oczywi¶cie to s³uchacz wybiera okre¶lone dania. Od djów nauczy³em siê miksowania i utrzymywania dramaturgii, by publika ca³y czas by³a zaskakiwana... Je¶li mia³bym jako¶ okre¶liæ swój styl, powiedzia³bym, ¿e jest to tech house z hipnotyczno-melodyjnym odcieniem." O swojej technice grania: "Mam hybrydowe podej¶cie, u¿ywam komputera, analogowych syntezatorów, keyboardów, tak¿e gitary i mikrofonu. Mimo ci±g³ego doskonalenia techniki grania, nie uwa¿am, by niepotrzebny przesyt form± to by³o to - to nie jest dla mnie sztuka! Widowisko audiowizualne, z w³asnymi klipami, obrazami i operuj±cej na ¿ywo kamerze mo¿e tym bardziej usidliæ i uwie¶æ publikê...". www.myspace.com/yapacc www.facebook.com/pages/yapacc/118297502474 http://soundcloud.com/yapacc _____ Kozber >>> Dj i producent pochodz±cy z Bydgoszczy, obecnie mieszka w Londynie.Jego mi³o¶c do muzyki narodzi³a siê w m³odym wieku , kiedy uczy³ siê grac na wiolonczeli i pianinie. Dorastaj±c pokocha³ muzykê elektroniczn± i w 1997 roku rozpocz±³ swoj± karierê dj’sk±. Podczas studiów przeprowadzi³ siê do Poznania , gdzie zacz±³ regularnie grywac w takich klubach jak Eskulap czy Zez Club. Nastêpnie Kozber przeniós³ siê do Krakowa i obj±³ rezydenturê w Ministerstwie i Roentgenie. W 2006 roku wyjecha³ do Londynu i zacz±³ graæ w Cafe1001 (Brick Lane).Od razu zosta³ przyjêty do Brickbeat collectiv ,z którym w 2008 roku zagra³ na Snowbombing Festival (Austria) ,oraz regularnie wystêpowa³ na ca³ym wschodnim Londynie. Kozber produkuj±c w³asn± muzykê szuka inspiracji w takich gatunkach jak minimal techno, breakbeat , jazz , a nawet hip hop. Latem 2009 roku wydaje kawa³ek „Majeranek” (Archipel Records) , wspó³pracuje z wytwórni± Sustain Release. Jego Ep "Mary Mary" jest wydany we wrze¶niu 2010 r. w Unomi Records. Od czerwca 2007 organizuje swoje imprezy pod nazw± „Siriusonic” w ró¿nych miejscach, g³ównie w magazynach na ca³ym wschodnim Londynie ,Cafe1001 i w Polsce. www.myspace.com/sirius79 www.myspace.com/unomirecords www.myspace.com/releasesustainuk www.soundcloud.com/sirius www.residentadvisor.net/dj/sirius www.beatport.com/en-US _____ start 22:00 / koniec 6:00 / wej¶cie: 15z³ INQbator club / KATOWICE ul. Dworcowa 2 |