Pranie dywanów, czyszczenie wykładzin, mycie okien, sprzątanie
======================================================================================================================================= 14 kwietnia 2012 zapraszamy do katowickiego Mega Clubu na impreze z pod szyldu Massive Sounds. Po wcze¶niejszych udanych edycjach z czo³owymi swiatowymi nazwiskami sceny muzyki elektronicznej tym razem postawili¶my na potrafiacego rozkrêciæ kazd± impreze ojca angielskiej sceny techno czyli samego Chris'a Liberatora którego nikomu specjalnie nie trzeba przedstawiaæ znanego miedzy innymi z pope³nionego wspólnie z Drummerem ponadczasowego numeru jakim jest One Night In Hackney . Zadbali¶my o nietuzinkowy sk³ad by na dwóch muzycznie zróznicowanych scenach ka¿dy smakosz alternatywnych d¼wiêków znalaz³ co¶ dla siebie. Z Bia³egostoku przyjedzie urocza djk'a Kami Lee ze swoimi hard techno analogami, prosto z Irlandii Greg Oleksevic który wraz swoim bratem Lesarem specjalnie na ta okoliczno¶æ przygotuja energetyczny klasyczny secik, a o reszte postaraj± sie i zadbaj± nasi rodzimi arty¶ci tacy jak Cherry w³a¶ciciel wytwórni Dirty Funk Records i organizator. Peter Fern ¶wietny producent ze Stargardu Szczeciñskiego, Lukash Andego z Opola.Uczestnicy ostatnich edycji Mayday, Soundtropolis i Toxicator tj. Hellboy, Arthur Crag z Krakowa czy graj±cy koktajl szeroko pojetego techno Nexy i Cream z Rzeszowa.Na drugiej elektronicznie lzejszej scenie nie moze zabraknac rownie¿ ubieg³orocznych uczestników Silesia In Love czyli duetu Szkatulski i Kosmalski których live act okrasz± sety Silvershine'a i Masstiva jak i tech houseowy misz masz Conrada Kempa z Katowic. Ca³o¶ci oprawy dope³ni profesjonalne nag³o¶nienie jak i wizualizacje. Nie pozostaje nam nic innego jak tylko zaprosiæ na to szczególne wydarzenie ======================================================================================================================================= || Massive Sounds || -- 14.04.2012 -- Mega Club - ul.¯elazna 9 , Katowice start 20:00 / end 07:00 www.megaclub.pl strona wydarzenia na facebooku: https://www.facebook.com/events/354374377910560/ 2 sceny : main i electronic Bilety: 20 z³ - do 14.03.2012 25 z³ - do 10.04.2012 30 z³ - w dniu imprezy w sprawie rezerwacji biletów w przedsprzeda¿y proszê pisaæ na info@andego.net dojazd: || Konkurs || Chcesz pokazaæ siê publicznosci, wystêpuj±c na Massive Sounds obok samego Chrisa Liberatora? Wyslij do 14.03.2012 swój trzydziesto minutowy demo-mix/live act - w klimatach: ========================== tech-house/techno/hardgroove/tribal ========================== wiecej info co do mozliwosci wysylania setow jak i konkursu soon... line up: main stage: Chris Liberator (Stay Up Forever // Londyn|UK) Kami Lee (Liquidbeatz / Bia³ystok// UK) Greg Oleksevic vs Lesar (GA Compound /Dublin| Ireland // Tychy) Cherry (Dirty Funk Records / Bass Planet // Szczecin) Peter Fern (Dual Force Records // Stargard Szczeciñski) Lukash Andego (Dual Force Records/ Dirty Stuff // Opole) Nexy (Sentence // Rzeszow) Hellboy vs. Arthur Crag (Dark Madness Records // Kraków) Xecutor (Liquidbeatz // Bia³ystok) + laureat konkursu electronic stage: Szkatulski & Kosmalski (Kielce) Cream (Sentence // Rzeszow) Conrad Kemp (Szokujacy.pl// Katowice) Silvershine (Slave Sound//Nysa) Masstive (Slave Sound/ Miniatury//Opole) DRM (Labyrinth // Stalowa Wola) Piter Biter (Opole) Green (Stalowa Wola) + laureat konkursu informacje o artystach: http://www.kamilee.pl http://www.facebook.com/djgregoleksevic http://www.soundcloud.com/breakntune http://www.facebook.com/dualforcerecords http://www.soundcloud.com/peterfern http://www.andego.net http://www.soundcloud.com/lukashandego http://www.facebook.com/nexymusic http://www.soundcloud.com/nexy http://www.facebook.com/Szk http://www.soundcloud.com/hellboypl http://www.facebook.com/djcreammusic http://www.house-mixes.com/profile/ConradKemp http://www.szokujacy.pl http://www.soundcloud.com/silvershinemusic http://www.soundcloud.com/masstive ======================================================================================================================= Chris Liberator (Stay Up Forever// Londyn|UK) youtube: http://tiny.pl/hjtzc more info: www.stayupforeverrecords.com www.sufbookings.com www.facebook.com/pages/suf-bookings/299570286077 releases: www.discogs.com/artist/Chris+Liberator bio: Producent (solowo oraz we wspó³pracy z innymi producentami) ponad 150 singli wydanych w kilkudziesiêciu wytwórniach, m.in. takich, jak Stay Up Forever, Cluster, Minimum/Maximum, Noom, Global Ambition, Reload, Eukatech, Pull The Strings, Routemaster, VCF, Choci's Chewns, TEC, Smitten, Boscaland, Prolekult, Bang On, Bionic Orange, Techno Mafia, London Records ..., z których wiele wygrywa³o plebiscyty na single roku ...Autor ponad 100 remiksów, m.in. takich wykonawców, jak np. Watchman, CJ Bolland, Awex, Elastica, Secret Knowledge, Three'n'One, Commander Tom... Regularny go¶æ najwa¿niejszych cyklicznych imprez techno/trance w UK, m.in. Trancentral, Pendragon, Tribal, Pickle, Havok ...W³a¶ciciel wytwórni: Stay Up Forever, Stay Up Forever Remixes, Cluster i Minimum/Maximum. Autor ponad 10 albumów CD typu "dj-mix", m.in. legendarnych "It's Not Intelligent, It's Not Detroit But It's Fuckin' Aving It (vol. 1 and 2)".Autor albumu studyjnego "SET FIRE" uznanego przez wiele magazynów techno na ¶wiecie albumem roku 2000. Gwiazda mega imprez techno w UK takich, jak THE TRIBAL GATHERING czy UNIVERSE, a tak¿e najwiêkszych festiwali techno w USA, Kanadzie, Australii czy Japonii.Poza wymienionymi wcze¶niej krajami gra³ prawie na ca³ym ¶wiecie, w tym tak¿e w takich miejscach, jak np. Brazylia, Wenezuela, RPA, Tajlandia, Singapur, Hong Kong, ca³a niemal Europa (w tym Polska!), Nowa Zelandia, Meksyk ...Lider kilku bardzo znanych projektów, np. HA-LO, STAR POWER, CARBINE, LOCHI, DYNAMO CITY... Rokrocznie od o¶miu lat znajduje siê w pierwszej 30-ce najlepszych/ najpopularniejszych DJ'ów ¶wiata (bez podzia³u na kategorie, a wiêc równie¿ w³±czaj±c w to Dj'ów house czy disco!) w plebiscycie czytelników brytyjskiego magazynu DJ MAGAZINE. Redaktor najbardziej cenionego magazynu o muzyce tanecznej na Wyspach - WAX MAGAZINE.W londyñskim klubie CLUB 414 prowadzi z pozosta³ymi The Liberator DJs cotygodniow± imprezê o nazwie NUCLEAR FREE ZONE (od prawie 10 lat!). Chris Liberator uznawany jest za ojca tzw. sceny acid techno na Wyspach. To on nada³ jej prawdziwy i pocz±tkowy rytm, który w pó¼niejszym czasie rozsia³ siê na ca³y ¶wiat, dziel±c siê na ró¿ne odmiany (pounding techno, acid trance, uk techno, uk acid, funky techno, hard acid, banging techno, acid hard trance).Urodzi³ siê on w 1964 roku na przedmie¶ciach wschodniego Londynu (okolice Hornchurch, Essex). Dalsze jego ¿ycie by³o jednak ¶ci¶le zwi±zane z pó³nocn± czê¶ci± stolicy Wielkiej Brytanii. Bed±c m³odzieniaszkiem po¶wiêci³ on wiêkszo¶æ swojego czasu muzyce punk. Poczu³ bakcyla do tej muzyki w momencie, jak us³ysza³ na ¿ywo takie zespo³y tego nurtu jak: Sex Pistols czy Stranglers. Sam nale¿a³ do kilku zespo³ów punk'owych, w których ¿ywo udzie³a³ siê. Dopóki scena squat'owych (nielegalne bibki, odbywaj±ce siê w opuszczonych fabrykach, stoczniach, dworcach kolejowych itp) imprez na Wyspach nie rozwinê³a siê, Chris wraz ze swoimi zespo³ami nigdzie nie wystêpowa³. Po tym boomie na typy tego rodzaju imprez wystêpowa³ on wraz ze swoimi bandami w takich miejscach jak na zachodnim Londynie w O¶rodek Anarchi Iberica czy Anarchiczne Centrum w miejscowo¶ci Wapping (gdzie zarobi³ on wraz ze swoim zespo³êm swoje pierwsze pieni±dze za granie z Crass oraz Poison Girls). By³ to dla niego wspania³y okres w jego ¿ycia. Czas poznawania i spotykania ciekawych ludzi, z ciekawymi pomys³ami. Na jego ustosunkowanie siê do pewnych rzeczy mia³y wp³yw bandy anarcho-punkowe w których udziela³ siê : Sub-Humans, Poison Girls, Apostles, Crass. To one konstruktywnie budowy w nim jego 'ego'.Podczas jego '¿yciowej nauki'zaczê³y p±czkowaæ w Londynie niezale¿ne t³ocznie, której czo³ówkê stanowi³y :Rough Trade, Fast Records czy Fuck Off Records. To one pokaza³y Chrisowi, ¿e mog± stanowiæ za powa¿n± alternatywe w stosunku do du¿ych labeli, które trzymaj± rynek muzyczny w swoich d³oniach. To te t³ocznie zmieni³y o 180stopni punkt my¶lenia tego punkowca. Kilka lat swojego m³odzieñczenia ¿ycia Chris spêdzi³ studiuj±c na Uniwersytecie Hertfordshire (dawne Harfield Poly) na wydzia³e humanistycznym angielski oraz filozofiê. Podczas swojej edukacji czynnie udziela³ siê on zespo³ach muzycznych, jak naprzyk³ad (o niezbyt dobrej s³awie) Hagar The Womb. Po oraz podczas studiów Chris po¶wiêca³ swój czas muzyce, utrzymuj±c siê z kiepskiej pracy w magazynie, ¿yj±c w mieszkaniu-norze oraz bawi±c siê na nielegalnych imprezach i podtrzymujaæ u siebie pogode ducha swoimi dowcipami. Dla Chrisa muzyka zawsze sta³a na pierwszym miejscu. Nie chcia³ on nigdy dopinaæ swoich marzeñ, planów poprzez prace dla ró¿nego rodzaju korporacji, które s± uosobieniem bezmy¶lnej maszyny. By³o to zgodne z ideologi± anarchistów-punków, którzy wszelkie z³o widzieli w megakolektywistycznych spó³kach. Po rozpadzie Hagar The Womb na kilka innych zespo³ów Chris stworzy³ nowy sk³ad punkowy We Are Going to It You (pó¼niej zmieniono nazwê na Melt), który mia³ byæ parodi± tego poprzedniego zespo³u. Chris wraz z Melt zacza³ nagrywaæ utwory i pokazywaæ swoje muzyczne zdolno¶ci. Jest jedna ciekawa, ¶mieszna, ale z drugiej strony smutna historia zwi±zana z tym sk³adem punkowców. Pewnego dnia nagrali (dla jaj) utwór o nazwie "Indie", którym chcieli wkrêciæ siê w przemys³ muzyczny, robi±cy ¶cie¿kê d¼wiêkow± dla gier komputerowych. Pewnej wytwórni p³ytowej tak spodoba³ siê ten utwór, ¿e chcia³ z nimi dojsc do porozumienia. Wtedy ca³y Melt wkurzy³ siê z tego powodu, bo dla mia³a byæ to tylko zabawa. Wiele wytwórni mniejszych i wiêkszych stara³o siê o ich nagranie. Przez te "legalne tarapaty" zespó³ rozpad³ siê w powodu wewnêtrznych sporów. By³ to okres, kiedy Melt stawali siê dobrymi reprezentantami sceny punk. To przykre do¶wiadczenie nauczy³o Chrisa kilku rzeczy."Zawsze trzeba uczyæ siê na b³êdach. Nigdy nie sprzedawaæ siê. Nigdy nie zatracaæ nadzeji i kontroli nad tym, co chcesz robiæ w ¿yciu naprawdê dobrze." Po do¶wiadczeniach z grup± Melt minê³a u Chrisa era zafascynowania punkiem. Coraz wiêcej miejsca w jego ¿yciu zajmowa³a raczkuj±ca muzyka elektroniczna (Mark Stewarr, The Mafia, Tackhead, Revolting Cocks). By³o to na prze³omie lat 89/90. Wtedy w³a¶nie pozna³ Juliana, a nastêpnie Aarona na squatach, które odbywa³y siê w pó³nocno- wschodniej czê¶ci Londynu. £±czy³y ich wspólne zainsteresowania i bawienia siê na nielegalach. Jednak¿e jeszcze w tych czasach ca³a niezale¿na scena muzyczna by³a dalej skostnia³a. By³a ona przesi±kniêta stylem ¿ycia punka, wiêc i muzyka elektroniczna nie mia³a za du¿ego pola do popisu i wp³yniêcia na taki jej los. Wraz z poszerzaniem siê znajomo¶ci pomiêdzy Chris'em, a Julianem analogicznie wzrasta³a ich p³ytoteka i ich wspólne zdanie na temat kultury rave w Londynie. Podzielali taki pogl±d, ¿e ta fala nowych brzmieñ muzycznych mo¿e obyæ siê bez komercyjnych bezmy¶lnych i bzdurnych wp³ywów, które od pocz±tku istnienia kultury rave przesi±kniê³y do jej wnêtrza. W pierwszej po³owie lat 90tych kultura techno zaczê³a w Londynie pokazywaæ coraz bardziej. Zaczê³y powstawaæ pierwsze sound systemy i imprezy stricte techniczne. Pewnego dnia przyjaciele Chris'a zaprosili go na taka imprez± squatow± do Islington, gdzie wystêpowa³ ich sound system Shrape Collective (pó¼niej przemianowany na Urge). Liberator, uczêstnicz±c w tej bibie, poczu³ smak niezale¿nej sceny techno. Impreza nie ró¿ni³a siê niczym szczególnym od imprez punkowych, ale mia³a swoj± niepowtarzaln± atmosferê, klimat andegrandu. Jego przyjaciel - Julian równie¿ organizowa³ imprezy punkowo-techniczne in Stoke Newington. Wtedy nie by³o jeszcze prawdziwych djs, co grali z decków. Przewa¿nie ich rola ogranicza³a siê do puszczania kaset. Chris innego no¶nika informacji na squatach nie widzia³ nigdy. Wszystko zmieni³o siê, gdy Aaron wyst±pi³ podczas jednej z takich imprez przywo¿±c ze sob±... w³asne gramofony. Zaproponowa³ on, aby podczas nastêpnej imprezy on, Chris oraz Julian zagrali razem - tak powsta³o Liberator Djs.Zaczêli razem nietylko graæ ale organizowaæ wspólne imprezy. Od jesieni 1991 do koñca zimy roku 1992 zorganizowali kilkana¶cie miejskich imprez i "¦wiêta Trójka" zosta³a zapraszana przez powstaj±ce sound systemy na ich bibki. W¶ród poznanych przyjació³ byli ludzie zwi±zani ze Spiral Tribe - najbardziej warto¶ciowym i znanym przestawicielem sceny rave na obrze¿ach Londynu. Liberatorzy poznali te¿ ekipê The Bedlam oraz Conspiracy. Od zimy 1991 roku i przez nastêpne parê lat Liberator Djs wspó³pracowali z tymi to sound systemami wspó³pracowali przy organizowaniu pierwszych zal±¿ków imprez technicznych. Boom sceny techno w Londynie w 1992 by³ równie¿ ich sprawk±. Kulminacj± tego by³a legendarna impreza Castlemorton oraz kolejno po niej - Criminal Justice Act. Dla Chrisa jest nieporozumieniem, ¿e p±czkuj±ca niezale¿na scena techno nie mia³a swojego universtalnego oddzia³ywania. By³o to zwi±zane z tym, i¿ scena techno w Uk by³a bardzo podzielona i nierównomiernie rozwiniêta. G³ównym determinentem takiej sytuacji by³y jej zal±¿ki siegaj±cymi lat 80tych - jeszcze przed boomem na extasy. Ta m³oda kultura by³a bardzo niebezpieczna, poniewa¿ sciera³y siê na niej obrze¿ach ró¿ne subkultury, powoduj±c nieraz zamieszki. Wraz z pojawieniem siê mody na extasy, która to pigu³ka by³a wybawc± na g³ówn± bol±czke sceny, czyli rozruchy, na rêce niezale¿nej sceny muzyki technicznej spogl±dali siê jej coraz baczniej politycy brytyjscy. W 1993 roku Chris wraz z Julianem i Aaronem otworzyli swój w³asny label pod nazw± Stay Up Forever. Wytwórnia ta by³a wypadkow± my¶li Liberator Djs oraz ich fascynacjom clasycznych acid techno d¼wiêków rodem z Niemiec - to w³a¶nie muzyka Hardfloor zrobi³a na nich ogromne wra¿enie. To w³a¶nie brzmienia z kultowej maszynki Rolanda TB 303 oczarowa³y ich. Do dnia dzisiejszego Stay Up Forever kultywuje tradycjê sprzed prawie dziesiêciu lat. W 1995 roku Liberatorzy otworzyli nastêpn± t³ocznie Cluster, która jednak nie by³a nastawiona na czysto kwa¶ne brzmienia, ale na pure techno i na hard techno z ma³ymi wstawkami linii basowych. ¦lad z nimi poszli inni ich znajomi, których te¿ zafascynowa³o acid techno. Powstawa³y takie t³ocznie jak Routemaster, Smitten, pó¼niej 4x4, Hydraux, Raw, Powertools, które wyspecjalizowa³y siê w swoich unikalnych, oryginalnych brzmieniach. Siegaj±³y one oczywi¶æie do korzeni acid techno i interpretuj±c te kwa¶ne d¼wiêki na swój, w³asny sposób. Ka¿dy ten label ma wiêc w³asn± specyfikê. Brzmienia z Rolanda tb 303 zaczê³y coraz bardziej ewulowaæ i wraz z nimi powstawa³y nowe gatunki techno na Wyspach, np. t³uste analogowe brzmienia zaczê³y ³±czyæ siê z tribal techno.Chris lubi równie¿ graæ muzyke house. Ma on tylko do niej jeden warunek, kiedy sound system na danej imprezie daje nie¼le po garach. Liberator nie czuje siê kim¶ wa¿nym na scenie acid techno. Nie uwa¿a siê za ambasadora tego gatunku muzyki elektronicznej. On nie walczy o swoj± s³awê, bo dla niego najwa¿niejsza jest dobra zabawa klubowiczów. Zdaniem Chrisa scena techno w Uk podzieli³a sie na dwa od³amy : urban dance music oraz underground dance music. Pierwsza z nich jest komercyjnym wytworem, natomiast druga - siêga do prastarych punkowo-raveowych korzeni rosn±c zarazem w si³ê. Liberator zawsze walczy³ z demaskowaniem mitu o byciu s³awnym djem. Nie nawidzi on, jak dje traktuj± siê, jak gwiazdy rocka. Ten snobizm ujawnia siê, ¿e po swoich wystêpach zamykaj± siê oni na cztery spusty w pokojach dla vipów i je¿dz±c luksuwowymi samochodami. Liberatora takie zachowanie wkurza i irytyje. Dla niego nie ma nic lepszego niz rozmowa z klubowiczami, poznawanie nowych ludzi podczas swoich wystêpów oraz wspólna zabawa wraz z nimi. Podczas jego wypadów do Europy, Po³udniowej Afryki, Izraela czy Australii dla niego jest czym¶ niebywa³ym i niesamowitym poznawanie ludzi o odmiennych kulturach i przyja¼ñ nimi. Jego ulubionym zajêciem jest stanie za djk±. W tym czuje siê on najlepiej. Chris nigdy nie jest zadowolony ze swoich setów. Zawsze po swoim wystêpie analizuje go i my¶li nad tym, co móg³ w nim inaczej zrobiæ. Kiedy Chris nie gra, zajmuje siê on sprawami zwi±zanymi z jego t³oczniami muzycznymi. Po¶wiêca na nie zdecydowan± wiêkszo¶æ swojego w³asnego czasu i nie nale¿y ta robota do najmilszych oraz do naj³atwiejszych. Du¿o czasu spêdza on we w³asnym studiu. Liberator wyda³ kilkana¶cie swoich Epek i Lpek w przeci±gu ostatnich lat. U¿ywa³ kilku, ró¿nych pseudonimów. Najbardziej znane z nich to : Star Power, Liberator Djs (wraz z Aaronem i Julianem), Hardcore Disco (wraz Paul Hardingiem), Cyborg (wraz z Julianem), Dynamo City, Creeper, Gyro, Thera, Lochi (wraz z Lawrie Immersionem), Three Stooges (wraz z D. A. V. E The Drummer & Choci), Battery, The Binmen (wraz DDRem), Big In Germany, Cosmic Trigger (wraz z DDR And Paul Hardingiem), Jack Shit, Golden Gate, The Fuzz (wraz Guy McAffer And Mark EG), Punk Floyd, Dot-Dash (wraz z Guy McAffer & DDRem), Fixation (wraz z Choci), Speaker Pimps, Rasmus vs Speaker Pimps (wraz z Ben Balafonic & Rasmusem) i wiele innych. Widaæ, ¿e Chris wspó³pracowa³ z ca³± ¶mietank± tzw sceny uk techno.Najm³odszym dzieckiem Liberatora jest wytwórnia Maxumum Munimum, w której to s± wydanawe w limitowanej wersji (do 1000 kopii vinyli) numery tego labela. Ostatnio jednak poszerza swoje muzyczne horyzonty. Przejawem tego jest jego t³ocznia Yolk, specjalizuj±ca siê w tech-house/funky techno czy Double 7 preferuj±ca po³amane break beatowe brzmienia oraz funky house. Chris zaaga¿owa³ siê wraz z jego starym znajomym Davem The Drummerem w projekt muzyczny stricte houseowy.Nie wyobra¿a on sobie swojego ¿ycia bez robienia muzyki, bez mixowania p³ytek, poznawaniu nowych ludzi i bez ¿ycia w Londynie. Nie przywi±zuje on równie¿ du¿ej wagi do pieniêdzy, gdy¿ robi to, co lubi. Jest on ¶wiadomy tego, ¿e niektóre rzeczy przynosz± mu dochód, a niektóre nie. Jednak cieszy siê z tego faktu, ¿e jest tym kim jest i robi to, co chce najprawdê chcia³ w ¿yciu robiæ - spe³niæ swoje marzenia i plany. Chris Liberator ze swoim ponad dziesiêcio letnim sta¿em na scenie techno jest doceniany przez ka¿dego fana uk techno. Nie bez powodu uznawany jest za ojca nurtu acid techno na Wyspach. |